تغییرات اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب

از تغییرات جزئی گرفته تا بازسازی های مهم ، توصیه های ما را دنبال کنید تا بتوانید هر اتاق خوابی را زیبا کنید و فضایی برای آرامش و راحتی با حس و حال خوب برای خود و خانواده ایجاد کنید.

بازسازی اتاق خواب از بسیاری جهات یک حرکت مثبت و رو به جلو محسوب میشود. برخلاف آشپزخانه ها یا حمام ها، اتاق خواب ها به کارهای بسیار پیچیده و زمان بر نیاز ندارد. شما هیچ لوله کشی برای اجرا یا خرید و نصب وسایل بزرگ نخواهید داشت. بازسازی اتاق‌ خواب ها بیشتر در مورد رنگ ها، پارچه‌ها، پنجره‌ها، کفپوش، نورپردازی، کاغذ دیواری و سایر اقلام که سازگار با روحیه شما است اجرا میشود.

1- تبدیل اتاق خواب به یک سوییت اصلی

تخریب و نوسازی همیشه پر هزینه میباشد زیرا به ناچار شما مجبور به ساخت دیوار، سقف ، فونداسیون و دیگر عناصر مورد نیاز میشوید. تبدیل اتاق خواب موجود به اتاق خواب اصلی، پروژه ای بسیار کم هزینه تراست. یکی از دوستان ما با ادغام دو اتاق خواب و یک راهرو در یک فضای جادار در منزلش یک سوئیت اصلی را بدون گذاشتن حتی یک پایه ستون ایجاد کرد. درنتیجه یک فضای دلنشین واتاق خواب مستر در طبقه بالا ساخته شد که در طول روز غرق در نور است ودر شب بسیار دنج و آرامش بخش.

 

2- حال و هوای اتاق را با نور بهبود ببخشید

اکثر صاحبان خانه ها توجه خود را بر روی روشنایی آشپزخانه یا روشنایی حمام متمرکز می کنند. نورپردازی اتاق خواب اغلب در حاشیه قرارمی گیرد و به یک چراغ سقفی که با سوئیچ کنترل می شود و یا یک چراغ روی میز بسنده میکنند. به جای فکر کردن به تک تک جزییات، به ترکیبی از منابع نور فکر کنید. با چراغ سقفی شروع کنید ، یک چراغ کنترل ‌دار با سوئیچ میتواند سایه های زیبایی ایجاد کند و نور مناسب را به ارمغان بیاورد. یا سقف بلند اتاق خواب خود را با یک لوستر مدرن آراسته کنید. سیستم برق کشی اتاق را طوری تغییر دهید که بتوانید دیوارکوب هایی جهت مطالعه بالای تخت خود قرار دهید.

 

3- راحتی اتاق خواب را با کفپوشهای جدید بهبود ببخشید

کفپوش اتاق خواب باید حس گرما، ایمنی و آرامش را به شما منتقل کند. انتخاب کفپوش های سخت مانند کاشی و سرامیک یا سنگ فقط در مناطقی توصیه می شود که رطوبت بالایی دارند. در غیر این صورت، به کفپوشهای نرمی فکر کنید که برای پاهای برهنه مناسب است. کفپوش های چوبی ، ترکیبی از تخته سه لا با متریال پایدار و روکش چوب سخت، می توانند با سیستم گرمایش از کف ترکیب عالی باشد. کفپوش های چوبی و لمینت، زیبای خاصی را به اتاق خواب می بخشد.

 

4- هویت اتاق شما بر اساس شخصیت شما شکل میگیرد

آیا می خواهید اتاق خواب شما هویت داشته باشد؟ از طریق هویت بخشیدن به اتاق، آن را از محلی فقط برای خواب به یک مقصد امن و آرامش بخش تبدیل کنید. ایجاد یک اتاق خواب استوایی با خرید یک تخت سایبان دار، اضافه کردن چوب های بامبو کنار پنجره و افزودن پنکه سقفی میتواند ایده جالبی باشد. برای داشتن ظاهری ساده و شکیل، آن را با گیاهان و بالشتهای ساده تزیین کنید.

 

5- رنگ اتاق را با رنگ های گرم بهبود ببخشید

پیروی از رنگهای متداول می تواند خسته کننده باشد زیرا آنها همیشه با رنگ هایی که شما دوست دارید مطابقت ندارند. برای خانه ای که به تازگی خریداری شده یا خانه ای که انتظار ندارید به زودی آن را بفروشید، فضای داخلی اتاق خواب خود را با هر رنگی که با قلب شما صحبت می کند رنگ آمیزی کنید. اما برای فروش آنی، هنگام رنگ آمیزی اتاق خواب خود، از آخرین مدلهای روز رنگ پیروی کنید. اگر حوصله پیدا کردن رنگ های روز را ندارید، رنگ‌های تیره‌تر و آرامش‌بخش‌تر را در اتاق‌خواب‌های بزرگ انتخاب کنید. در اتاق خواب‌های کوچک از رنگ‌های پاستلی، خاکستری یا خنثی استفاده کنید .

در پایان نمونه هایی از اتاق های بازسازی شده در سبک های مختلف را میتوانید مشاهده کنید.